Ausa. 125 anys del descobriment del temple romà La llarga restauració del temple romà de Vic (1882-1959): de les ruïnes a un dels símbols de la ciutat

By: Material type: TextTextSeries: Ausa. Publicació del Patronat d'Estudis Osonencs ; XXIII - 159Publication details: Vic Patronat d'Estudis Osonencs 2007Edition: 1Subject(s): Summary: L’any 1882 es descobrí el temple romà d’Auso entre les runes del castell medieval dels Montcada. Des del principi es plantejà la reconstrucció de l’edifici per tal de destinar-lo a museu d’arqueologia. La reconstrucció es féu en tres fases i no s’acabà fins al 1959. Aquest article analitza les vicissituds de la llarga intervenció restauradora i la compara amb les teories de restauració europees coetànies.
Llibre Llibre Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya 15.03-Mir (Browse shelf(Opens below)) Available 4517