El Triomf de Santa tecla Els gravats barrocs del Museu Diocesà de Tarragona (1765-1766)

Contributor(s): Material type: ArticleArticleDescription: 7 pISBN:
Subject(s): In: Unicum 2Abstract: L'any 1765 l'arquebisbe de Tarragona Juan Lario i Lancis va encarregar la realització d'unes planxes calcogràfiques que havien de commemorar la construcció de la nova capella dedicada a Santa Tecla a la catedral de Tarragona. Els dibuixants van ser Josep Prat i Francesc Tramulles, i del gravat s'encarregaren Pasqual Pere Moles i Francesc Boix. A les planxes s'hi representà el "Triomf de Santa Tecla", una al·legoria que inclou referències a l'hagiografia dde la santa, a l'arribada de les seves relíquies l'any 1323 i a la devoció de la ciutat de Tarragona per la seva patrona.
Article de revista Article de revista Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya Unicum 2 (Browse shelf(Opens below)) Available R:2933 Art-137