Los libros de visitas de los faros de Cataluña

Contributor(s): Material type: ArticleArticleDescription: 24 pISBN:
Subject(s): Online resources: In: Drassana 2 0 20, 66-89Abstract: Gràcies a una investigació que va començar amb la realització de llistes exhaustives dels torrers de fars i/o tècnics mecànics de senyals marítimes que havian passat a través de les diferents llums de la Costa Brava, és arribar a conèixer el funcionament intern d'una professió en què descansava una certa visió romàntica, però que era de fet molt desconeguda. Per a més d'un segle els torrers diligenciaron diariament set tipus de llibres i, excepcionalment, en alguns llums, un vuitè llibre: el de les visites. No hi ha cap disposició de govern que d'obligar a aquest tipus de llibres. El seu origen està relacionat amb la rellevància tècnica de determinada construcció que els enginyers pretenian donar al seu treball, liderant els companys i uns quants amics per admirar la magnificència de la seva obra.
Article de revista Article de revista Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya Drassana 2 (Browse shelf(Opens below)) Available R: 2984 Art-293