Precisions sobre l'origen de l'anomenada "naveta d'Ars"

Contributor(s): Material type: ArticleArticleDescription: 8 pISBN:
Subject(s): Online resources: In: Butlletí MNAC 2Abstract: La més notable del conjunt de cinc navetes romàniques llemosines del tresor del MNAC és la coneguda com a «naveta d’Ars», una peça de la segona meitat del segle XIII i de factura relativament modesta, però en canvi molt interessant pel variat repertori de motius ornamentals que la decoren: esmalt champlevé, caboixons encastats i aplics en relleu calat. Una recent revisió de la documentació sobre la compra de la peça, l’any 1906, permet de reconsiderarne el lloc de procedència i negar que aquest fos, com es pensava, l’església de Sant Martí d’Ars, a l’Alt Urgell.
Article de revista Article de revista Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya Butlletí MNAC 2 (Browse shelf(Opens below)) Available R-2020 Art-328