Problemes associats a les operacions de consolidació i reintegració d'un altar japonès de laca

Contributor(s): Material type: ArticleArticleDescription: 9 pISBN:
Subject(s): Online resources: In: Unicum 2 9, 81-89Abstract: La intervenció d'una peça de laca japonesa (urushi) planteja un seguit de problemes relacionats amb els materials aplicats per a la seva consolidació i reintegració d'acord amb els criteris emprats avui en el camp de la restauració. El present article pretén mostrar un cas pràctic, per a la solució del qual s'han tingut presents els principis d'unitat artística i reversabilitat per aconseguir un resultat molt diferent al que obtindria un artesà, tot i que coherent amb els criteris científics i tècnics seguits a Europa.
Article de revista Article de revista Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya Unicum 2 (Browse shelf(Opens below)) Available R:2931 Art-351