Sastres del vent: la veleria catalana al segle XX

Contributor(s): Material type: ArticleArticleDescription: 8 pISBN:
Subject(s): In: Drassana 2 21, 7-14Abstract: La veleria ha estat un sector d'activitat fonamental al llarg de la història marítima catalana que, durant el segle XX, ha experimentat una notable transformació, originada pels canvis en els usos de la vela en la navegació, en els materials i en la manera de treballar-los. Unes variacions que, malgrat tot, no han canviat el seu caràcter artesanal, propi d'un ofici tradicional. A Catalunya, la fabricació de veles ha estat sempre una feina d'equip, amb diverses categories professionals: mestres velers, cosidors i cosidores, ralingadors, acabadors i aprenents. El volum d'empreses i tallers que s'han dedicat a la veleria a Catalunya ha estat petit en comparació amb altres activitats marítimes, tot i la importància de la vela en la història de la navegació.
Article de revista Article de revista Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya Drassana 2 (Browse shelf(Opens below)) Available Art-378