Unificació de criteris d'intervenció sobre un conjunt de closques d'ou d'estruç decorades del Museu Arqueològic d'Eivissa i Formentera

Contributor(s): Material type: ArticleArticleDescription: 10 pISBN:
Subject(s): In: Unicum 2Abstract: El personal del Departament de Conservació del Museu Arqueològic d'Eivissa i Formentera (MAEF) presenta el tractament de conservació-restauració d'un seguit de closques d'ou d'estruç decorades, d'època púnica, considerades les més singulars de la col·lecció. Aquestes peces acumulaven un seguit d'intervencions històriques que les desvirtuaven totalment, i elements tan essencials com els adhesius i reintegracions matèriques havien perdut la seva funció. Per tant, era urgent la restauració d'aquestes obres per assegurar la seva integritat física i també de cara a la seva futura incorporació a la col·lecció permanent del Museu Monogràfic des Puig dels Molins del MAEF, en la seva propera reobertura. Amb aquest tractament el laboratori del MAEF segueix portant a terme una important tasca d'homogeneïtzació de criteris i tècniques de restauració de la col·lecció, on destaquem la reintegració matèrica i cromàtica diferencial i la utilització de productes químicament estables.
Article de revista Article de revista Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya Unicum 2 (Browse shelf(Opens below)) Available R: 2933 Art-461