L'enigma del vas Obra mestra de l'Art Ibèric

By: Material type: TextTextPublication details: València Museu de Prehistòria de València 2017Edition: 1ISBN:
  • 9788477957966
Subject(s): Summary: El 1934 es va trobar el Vas dels Guerrers, fragmentat i parcialment cremat, en un depòsit votiu del Tossal de Sant Miquel de Llíria (València). Per la singularitat de la seua execució es considera una obra mestra de l'art ibèric del segle III aC. Aquest extraordinari objecte permet narrar una història social i donar resposta a qüestions elementals que guien la investigació arqueològica: ¿On es va trobar i a quin moment històric pertany? ¿Per a què es va utilitzar? ¿Quins el van encarregar? ¿Com i qui ho va fer? ¿Què va motivar la seua destrucció? L'exposició i el seu catàleg aborden aquestes preguntes i el significat del seu enigmàtic fris decorat, que ha sigut interpretat des de diferents perspectives mútuament enriquidores. Coincidint amb el noranta aniversari de la creació del SIP i del Museu, el Vas dels Guerrers es presenta després de la seua restauració recent al costat d’altres ceràmiques figurades i armes representades. També s'hi exposen documents d'arxiu, com fotografies, el diari d'excavació i els primers calcs i dibuixos originals del fris, que han romàs custodiats al Museu més de huitanta anys i que es mostren, per primera vegada, al públic.
Llibre Llibre Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya 15.03-Bon (Browse shelf(Opens below)) Available 6098