Escola Superior de Conservació i Restauració de Bés Culturals de Catalunya
Image from Google Jackets

La problemàtica dels models en la pintura románica catalana: la Crucifixió de Sorpe i la d'Estaon.

Contributor(s): PAGÈS, MontserratMaterial type: ArticleArticleDescription: 22 pISBN: 1133-6455Subject(s): àngel turiferari | ángel turiferario | arrepentimiento | corrección | correció | Crist mort | Cristo muerto | Crucificción | Crucifixió | Longinos | Maria i Joan | María y Juan | modelos | models | patrones a estarcir | patrons a estergir | penediment | pintura mural | Sol i Lluna | Sol y Luna | StephatonOnline resources: Accés en Línia In: Butlletí MNAC 2Abstract: La similitud de les crucifixions de Sorpe i Estaon ha permès extremar la comparació entre una i atra obra i així observar les diferències iconogràfiques i compositives fonamentals, així com la gran identitat estilística i formal entre ambdues pintures murals, per l'ús dels mateixos patrons a estergir. Amb la superposició de calcs s'ha observat l’existència d’un penediment en la disposició del braç dret de Longinos a Sorpe, que no s’observa ja a Estaon. A més, la comprovació que en tots els models iconogràfics de la Crucifixió, de l’època o anteriors, d’Orient i d’Occident, sempre que hi ha la Verge s’hi representi també Joan, ha permès plantejar la possibilitat que en el mural original de Sorpe el deixeble estimat també hi hagués estat representat. Aleshores, com a Sant’Angelo in Formis, el Crucificat de Sant Pere de Sorpe hauria ocupat el centre del pilar.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

La similitud de les crucifixions de Sorpe i Estaon ha permès extremar la comparació entre una i atra obra i així observar les diferències iconogràfiques i compositives fonamentals, així com la gran identitat estilística i formal entre ambdues pintures murals, per l'ús dels mateixos patrons a estergir. Amb la superposició de calcs s'ha observat l’existència d’un penediment en la disposició del braç dret de Longinos a Sorpe, que no s’observa ja a Estaon. A més, la comprovació que en tots els models iconogràfics de la Crucifixió, de l’època o anteriors, d’Orient i d’Occident, sempre que hi ha la Verge s’hi representi també Joan, ha permès plantejar la possibilitat que en el mural original de Sorpe el deixeble estimat també hi hagués estat representat. Aleshores, com a Sant’Angelo in Formis, el Crucificat de Sant Pere de Sorpe hauria ocupat el centre del pilar.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha