Tècnica d'execució del frontal gòtic de Sant Llorenç de Morunys: a propòsit del dibuix preparatori
Material type: ArticleDescription: 23 pISBN:- 1133-6455
Item type | Current library | Call number | Status | Notes | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Article de revista | Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya | Bulletí del MNAC 2 (Browse shelf(Opens below)) | Available | R:2187 | Art-412 |
Browsing Biblioteca de l' Escola Superior Conservació i Restauració de Bens Culturals de Catalunya shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | ||
Boletín Museo Arqueológico Nacional La presencia griega en Iberia | Boletín Museo Arqueológico Nacional LA ESFINGE DEL Análisis y tratamiento de restauración SALOBRAL | Boletín Museo Arqueológico Nacional Les Appliques fittili del Museo Arqueológico Nacional | Bulletí del MNAC 2 Tècnica d'execució del frontal gòtic de Sant Llorenç de Morunys: a propòsit del dibuix preparatori | Bulletí MNAC 2 Fracisco de Cidón, cartellista. A propòsit de l'aquisició de Perfumeria Ladivfer. | Bulletí MNAC 2 La taula central del Retaule de Sant Joan Baptista, procedent de Tobed i la primera etapa dels Serra. | Bulletí MNAC 2 Passió de Crist, espai litúrgic i política eclesiàstica a les pintures murals de Saint-Sernin de Toulouse |
Els traços primigenis del dibuix preparatori del frontal de Sant Llorenç de Morunys,al Museu Diceà i Comarcal de Solsona, s'observen a ull nu, sense haver d'emprar tècniques sofisticades, a causa d'una pèrdua important de l'estrat pictòric que, de conservar-se, impediria la lectura de les capes més profundes. S'han examinat aquest traces, font de documentació privilegiada que se'ns ofereix per incrementar el coneixement de l'obra i també, per compendre el procés d'elaboraciód'una pintura sobre taula en el context del bisbat Urgell al tombant del segle XIII. Durant l'estudi ha estat possible reconstruir, amb el suport inestimable dels tractats medievals, la seqüència d'execució del dibuix preliminar: primer, la distrubució provisional de les línies mestres a mà alçada, amb carbonet, seguit de la seva fixació amb una punta metàl·lica dura; segon,el traçat de l'esbós figuratiu, amb un estil tou, i el posterior repàs definitiu amb una agulla o punta afilada sobre l'estrat preparatori,creant un dibuix incís que romandria visible despres de recobrir tota la superfície amb una làmina d'estany. Finalment, s'aplicaria una complexa policromia, que combinaria tècniques opaques i vernissos translúcids. La revisió d'un corpus d'obrescatalanes de conservació, podria aportar dades rellevants quant a les diferents tècniques del dibuix preparatori emprades en la pintura sobre taula d'època medieval.
There are no comments on this title.